המדריך המלא להדברת מזיקים בבית

דצמבר 7, 2016 by אין תגובות

מי רשאי להדביר ? וכיצד ניתן לבדוק את זה? אילו חומרי הדברה משתמשים המדבירים? מה עדיף הדברה ביולוגית או הדברה כימית? מה המחירים להדברה? והאם הדברה כוללת הדברת מזיקים מסוג מכרסמים או לא? כל אלו שאלות ששואלים את  עצמם כל מי שמופיע בביתו מזיקים שונים מסוגים שונים לפניכם מדריך מלא כיצד להתמודד עם סוגי ההדברה השונים ומחיריהם.

גם אתם קמים בבוקר ורואים שובל של נמלים מגיח מן השיש לכיוונו של המקרר עוד לפני הקפה של הבוקר? הזמנתם מדביר שאמור להתמודד עם שלל סוגי החרקים למיניהם אך מה באמת הם עושים המדבירים ואיזו פעולה הכי טובה להדברה.

מדביר מוסמך ומקצועי יודע בדיוק איזה חומר להשתמש כנגד אילו סוגי מזיקים שנמצאים בבית ישנם מדבירים "חאפרים"  ששמים מינון גבוה יותר  של חומר הדברה במחשבה שהתוצאה תהיה חיובית יותר אך זה אינו נכון בעליל לכן חובה עלינו לבדוק את המדביר האם הוא מוסמך ובעל רשיון הדברה מטעם משרד הבריאות או לא! מדבירים שאינם מוסמכים אינם עברו הכשרה ואינם יודעים כיצד להשתמש ובאלו חומרים, לדוגמה ישנו חומר הדברה שכבר אינו חוקי מזמן הנקרא זרחן אורגני והשימוש בו נאסר,  אך לצערנו ישנם עוד היום מדבירים חאפרים שמשתמשים בחומר זה למרות היותו רעיל ואינו חוקי.חומר הדברה נגד יתושים

שימוש בחומרים לא חוקיים הינה עבירה על החוק ולפני הכל מסוכן לבני אדם ולחיות הבית הנמצאים בקרבת חומרי ההדברה השונים לכן מדביר מומסך חייב להתשמש בהוראות הבטיחות של משרד הבריאות בכדי לבצע הדברה.

שיטות ההדברה השונות

ישנם כמה שיטות הדברה שונות ההדברה הסטנדרית משתמשת בחומרים כימים האמורים להשמיד את המזיקים השונים למעשה שיטה זו עובדת מצוין בהשמדת המזיקים אך מצד שני אינה שומרת על איכות הסביבה, פיזור רעלים בבית יכול לגרום נזק מלבד למזיקים גם לבני אדם במיוחד כאשר ישנם ילדים קטנים בבית הרעלה מחומר הדברה הינה מסוכנת ביותר לבני אדם ובנוסף גם לחיות המחמד שבבית. היום הרבה מאוד מדבירים עוברים לשיטת ההדברה ביולוגית או האורגנית שיטות אלו ידידותיות לסביבה ויעילות כמעט באותה מידה כמו הדברה כימית. הדברות מסוג ביולוגי מורכבות מחומרים אחרים ובכך מונעים נזקים סביבתיים.

 

הדברת מכרסמים

עכברים וחולדות הינם חלק ממשפחת המכרסמים משפחת המכרסמים הינה משפחה מורחבת וישנם עוד הרבה סוגים של מכרסמים מלבד עכברים וחולדות. זו הרגשה ממש לא נעימה כאשר יודעים שמסתובב עכבר בתוך הבית ניתן לזהות שקיים עכבר בבית לפי הסימנים שהוא משאיר אחריו לרוב מצויים גללים של עכברים בכל מיני פינות בבית ניתן לזהות לפי הגללים אם מדובר בעכבר או בחולדה כמו כן ניתן למצוא סימנים של כרסום של כל מיני דברים בבית כגון חוטי חשמל או שאר דברים ש"טעימים" לעכשברים ולפעמים אף ניתן לשמוע קולות כירסום בתוך הבית. מדביר מקצועי ומוסמך ידע לזהות איזה סוג מכרסם נמצא בתוך הבית ואת השיטה הבטוחה ביותר להדברתו. הדברת עכברים בשלל שיטות מתוחכמות ומקצועיות היא שם המשחק להדברת עכברים.

בנוסף לכל סוגי המזיקים שציינו ישנםן עוד הרבה סוגי מזיקים שיכולים להימצא בתוך הבית ומהווים מטרד עבור הדיירים השוכנים בבית. ניתן למצוא עטלפים, ג'וקים או בשמם המקצועי תיקנים, נמלים על סוגיהם השונים, טרמיטים, פרעוישם, יתושים, דבורים וצרעות ועוד היד נטויה מדביר מוסמך אמור לדעת להתמודד על שלל סוגי המזיקים.

חשוב לזכור שכאשר אנו רוצים לקבל את שירותיו של מדביר מוסמך עלינו לבדוק בראש ובראשונה את הרשיון וכמובן את המקצועיות שלו בסוגי ההדברות השונים. חשוב לבחור מדביר מנוסה בעל מוניטין בתחום שצבר נסיון על מנת שנוכל להשמיך לחיות את חיינו ללא אורחים בלתי רצויים.

ניתן לבדוק באתר מדבירים.net מדביר מקצועי ומוסמך באיזור מגוריכם וכן לקבל מידע נרחב על כל סוגי המזיקים המצויים ועל שיטות ההדברה שלהם.