אז איך מתקינים גוף תאורה בבית?

אפריל 11, 2021 by אין תגובות

מי מאיתנו לא ניסה להתקין לבד את המנורה החדשה שקנה מהחנות או להחליף את הנורה בסלון, בחדר השינה או על השולחן. עולם גופי התאורה הנו עולם רחב על תחומים רבים, חלק מגופי התאורה הנם גופים עצמאיים שאנחנו יכולים לבצע את התקנתם בעצמנו וחלק הנם קשים בעלי עבודה רבה. אז איך מתקינים גוף תאורה בבית? האם צריך לפנות לחשמלאי מוסמך בנושא? ננסה לענות לכם על כל השאלות.

מהו גוף תאורה בכלל?

גוף תאורה הוא בעצם מכשיר חשמלי שתפקידו להאיר שטחים, אמנם מדובר בגדרה קצרה ויבשה אבל גוף התאורה הנו חשוב מאוד לחיינו ובלעדיו החיים שלנו היו שונים לגמרי. הנורה החשמלית הנה מקור האור בגוף התאורה ואם בעבר היינו מסתפקים בנורות פשוטות היום כבר גופי התאורה הפכו להיות בעלי עיצובים גרנדיוזיים בעלי משמעות רבה לחיינו ולאסתטיות הבית.

איזה סוגים של גופי תאורה יש?

גופי התאורה מתחלקים למספר סוגים ולכל סוג יש התקנה שונה, כלומר לא כל אחד יכול להתקין מבחינה חוקית כל גוף תאורה. גופי התאורה העצמאיים למשל כמו מנורת השולחן לא זקוקה להתקנה אמיתית אלא חיבור של כבל החשמל לחשמל עצמו, דבר שניתן לבצע באופן עצמאי, פעולה שכיחה בחיינו. לעומת זאת גופי התאורה התלויים היום דורשים כבר עבודה של איש מקצוע ברוב המקרים וכמובן שמדובר בגוף תאורה המתאים יותר לתקרה גבוהה. ישנם כמובן גם את גופי התאורה הצמודים לקיר או התקרה שכשמם כך הם והם מתאימים לתקרות נמוכות ויש את שקועי הקיר או התקרה אשר ממש נמצאים בתוך הקיר או התקרה ולפעמים אפילו בתוך הרצפה.

אז מי בעצם יכול להתקין את גופי התאורה?

אז כפי שהבנתם אם מדובר בגוף תאורה עצמאי אשר יש רק לחבר את הכבל לקיר אין שום בעיה לבצע את העבודה לבד, כמו לחבר מטען לטלפון או כל דבר אחר מדובר בפעולה פשוטה שאין צורך בחשמלאי למענה. לעומת זאת חוק החשמל קובע כל עבודת חשמל שיש לבצעה עם כלי עבודה רק חשמלאי עם רישיון מוסמך לבצע את העבודה. לכן אם לא מדובר בגוף תאורה עצמאי רק חשמלאי מוסמך יכול לבצע את העבודה וזאת בכדי לשמור ולהגן עליכם, מאחר ולא תמיד אנחנו מודעים לסיכונים ואנחנו עלולים לגרום לחשיפה של חוטי חשמל העלולה להרוס את רשת החשמל הביתית אפילו לפגוע בדרי הבית ולגרום לשריפות. לכן חשוב לפנות לחשמלאי בכדי לבצע את התקנת גופי התאורה שאינם עצמאיים.

אז אם קניתם גופי תאורה חדשים לבית אל תתמהמהו ואל תחשבו שאתם יכולים לבצע את עבודת ההתקנה לבד, תפנו לגורם מוסמך שידע לבצע את העבודה באופן המקצועי והטוב ביותר וכמובן הבטוח ביותר עבורכם ועבור שאר דרי הבית.