מכירה של רכבים לפירוק – הקפדה על תהליך מכירה מסודר

אוקטובר 19, 2020 by אין תגובות

אחרי שנים ארוכות בהן הרכב שלכם שימש אתכם נאמנה, לא פשוט להיפרד ממנו, אבל אם הוא כבר בקושי מניע, אם כל שימוש בו עלול לסכן אתכם, או אם הגעתם למצב שאתם בכלל לא מזיזים אותו מהחניה, בשלב כזה או אחר, אתם לומדים להבין שאין לכם ממש ברירה – ואולי גם מפסיקים להיעלב שמישהו אומר לכם שהרכב שלכם הוא גרוטאה.
עכשיו, נשאלת השאלה, מה לעשות עם הרכב? אפשר לנסות למכור אותו, אבל למה שאדם פרטי ירצה לקנות רכב שבקושי נוסע.

אז יש אפשרות אטרקטיבית מעט יותר והיא פשוט למכור את הרכב לטובת פירוק רכבים. כאשר, רוכש הרכב יהיה בדרך כלל סוחר או אדם אשר מחזיק ברשותו מגרש רכבים.
הקונה יפרק את הרכב לחלקים, ימכור את החלקים התקינים (ובמידת הצורך אף יפעל לשפר אותם בטרם המכירה) ואת ברזל של הרכב ישלח לתהליכי גריטה ולאחר מכן הם ימכרו לגורמים מתעשיית הברזל.

בכדי ליהנות מהיתרונות של הליך המכירה וחלילה לא להגיע למצבים בהם המוכרים מוצאים את עצמם מסובכים ללא ידיעתם בדברים לא חוקיים, חשוב להקפיד לבצע את תהליך המכירה בצורה מסודרת ונכונה.

הפעולות בהן צריך לנקוט

בטרם מכירת הרכב לצורך פירוק רכבים, יש לנקוט בפעולות הבאות:

  • לגשת למשרד הרישוי עם תעודת זהות ומסכים המעידים על בעלות הרכב ולמלא טופס בקשה לביטול רישום הרכב יש לציין במקום הרלוונטי בטופס את העובדה שהרכב נמכר לצורך פירוק רכבים.

  • בשלב הבא, יש לבטל את בעלות הרכב ומומלץ לחתום על הסכם מול הרוכש.

  • פעולה נוספת שכדאי לנקוט בה היא לנסות ולקבל החזר עבור אגרת הרישוי לרכב – אם האגרה עדיין בתוקף והסיבה למכירת הרכב לפירוק טמונה במעורבות הרכב בתאונת דרכים קשה, ניתן למלא טופס לקבלת החזר על אגרת רישוי לרכב.

כאן חשוב להדגיש שכיום, רוב הפעולות של מילוי הטפסים יכולות להתבצע גם באופן מקוון, כך שלא תמיד יעלה הצורך להגיע למשרד הרישוי לצורך המטרה.

מציאת קונה הרכבים לפירוק המתאים ביותר

לאחר שמשלימים את הפעולות המקדימות, אפשר להתקדם לשלב הבא של איתור קונה רכבים לפירוק.
כאמור, מומלץ להסדיר את הליך המכירה בחוזה מסודר, כאשר על חוזה זה להכיל פרטים כמו: תאריך המכירה, דגשים הקשורים לביטוח הרכב וכמובן, גם את פרטי העסקה – מה סכום הכסף שהקונה אמור לשלם למוכר עבור הרכב ומהם תנאי התשלום אשר הוסכמו ביניהם.
מחפשים קונה רכבים לפירוק מומלץ? באתר מכוניותלפירוק.net המנוהל על ידי ניר המהיר תקבלו כסף מזומן עבור הרכב שלכם.

ביצוע התהליך בצורה מסודרת ותוך הקפדה על השלבים שצוינו, יבטיחו למוכר, את האפשרות ליהנות מכל היתרונות הטמונים בהליך המכירה וידיעה, שכל מה שהולך לקרות מעתה והילך עם הרכב, לא יגע בו ולא ייקשר אליו – כמובן, שלמי שיש קשר רגשי לרכב, חשוב שיבחר את קונה הרכבים בקפידה, יוודא שמדובר באדם אמין וישר, אשר ישתף אותו בכל מה שהולך לקרות עם הרכב מרגע המכירה והלאה.